måndag 27 juli 2009

Goda vänner och vackra Sofiero

Som trädgårdsintresserad borde jag avlagt ett besök på Sofiero för länge sen. Men så har det inte blivit och nu tack vare Monkan, har jag äntligen hittat dit.



Helt utan förväntningar for jag dit, och därför fick jag inte med mig bästekameran. Så dumt.



Bilderna gör inte trädgården rättvisa.



Jag blev helt imponerad av hur stor trädgården var och hur välskött det var och hur vackert det var.



Kompositionerna var väldigt blandade, både vad gäller växtval och färgval.



Och nästa år i juni ska jag definitivt göra ett besök där för att beskåda rhododendronblomningen.

4 kommentarer:

olena sa...

Det verkar som Monkans Max har vuxit ganska MYCKET sen sista jag såg honom. Typ 2004. Herregud! Pojken är ju snart tonåring!

AnnaPanna sa...

Nja, han är faktiskt bara 5,5 år... men redan en hejare på att spela fotboll.

Vejbybo sa...

Det är några år sedan jag var på Sofiero, men det var på våren när rhodo...en blommade. Fantastiskt vackert, minns jag.

Elisabeth sa...

Fantastiskt fint på Sofiero. Där borde man vara oftare.