lördag 18 april 2009

Panoramatest

Det mest spännande med dagens uppgift var att försöka fota så att jag kunde göra en panoramabild som är 360 grader.


Den uppmärksamme ser att bilen längst till vänster i vänster kant stämmer överens med bilen längst till höger i höger kant. 6 bilder krävdes för att komma runt ett varv. Med Elis vidvinkel krävs inte så många bilder. Ok, det är väl inte världens roligaste motiv men vad gör man inte när man blivit placerad som parkeringsvakt på årets 10-mila.


Innan P-vaktandet började hann jag med en naturskön promenad till TC (TävlingsCentrum där start och mål är). Men jag hann inte kolla något, bara fota lite, för sen var jag tvungen att gå tillbaks till min uppgift.




Här utspelar sig hela spektaklet. 150 militärtält är resta och här ska många frysa i natt... jag är glad att jag inte fick något nattpass!
I morgon ska jag tillbaks och lotsa folk ut från parkeringen.

7 kommentarer:

olena sa...

Beundransvärt! Och fantastiskt osagolikt att 10-mila går i Skåne! Världen är sig inte lik mera.

AnnaPanna sa...

Jag såg han från Gotland som skriver i Skogssport också träffade jag på Eivi! Hon spelar bara golf nu.
Fast 10-mila har ju varit utlokaliserat från Stockholm ett tag, dock inte så långt bort som Skåne.

Elisabeth sa...

Kul med bildreportage från 10-
mila. Och kul med 360graders panoramatest.
150 militärtölt är ganska många.
Hur många deltar i tävlingen?

AnnaPanna sa...

Ca 10 000.

Vejbybo sa...

Vilket virrvarr med människor och bilar det måste vara!?

bj sa...

Duktigt att fungera som funktionär. Jag vet att min syster redan varit på förberedelsemöten inför O-ringen i Småland.

AnnaPanna sa...

Det skulle man kunna tro men alla anländer inom ganska långt tidsspann och är lugna och fina (inte som inför en Röglematch) så det funkade hur bra som helst!
Funktionär är kul att vara om det är lagom mycket. Oj, är din syster med om O-ringen. Om hon är på förberedelsemöten är hon nog djupt inblandad. Och O-ringen är otroligt mycket större än 10-mila. Då har hon att göra resten av våren och sommaren antar jag. Det är sjukt egentligen att det ska behövas så våldsamt mycket förarbete, jag funderar mycket hur man kan förenkla arrangemangen men det är svårt.