söndag 19 april 2009

10-mila över för den här gången

På orienteringar brukar dom ta parkeringsavgift och man kan muttra lite ibland, ska man behöver betala för att stå på en gropig åker eller längs en grusväg. Igår hade Lions i Perstorp kommit på att vi tar en frivillig P-avgift på 20 kr som oavkortat går till Röda Fjädern . Det framgick inte direkt att pengarna skulle gå till nåt bra så när jag parkerade frågade jag, jag är funktionär, ska jag betala? Det beror på om du vill komma till himlen eller helvetet blev svaret. Så klart betalade jag och då fick jag en jättefin pin och då fattade jag att pengarna går till något bra. Hoppas jag. Jag har aldrig hört talas om Röda Fjädern tidigare. Ytterligare en fjäder i hatten för mig iaf i mitt frenetiska välgörenhetsarbete... :-)



Efter avslutat P-arbete idag var det dags att fälla alla militärtält. Alla pinaler som ingår i ett militärtält skulle sorteras och läggas i därför avsedd låda.


Och fyra tält i varje låda som stod utplacerade lite här och där. Tälten var skittunga och jag försökte inte ens hjälpa till att baxa ner dom i lådorna.


Några tält kvar.


Såna här fötter får man efter en heldag på ett torrt och dammigt 10-mila...

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vilken tur ni har haft med vädret! Tänk annars de där tält-fälten i gyttja och dynga. För att inte tala om dom där fötterna efter en heldag på ett gyttjigt och dyngit 10-mila...

Kul kommentar av parkeringsvakten: "Det beror på om du vill komma till himlen eller helvetet"

AnnaPanna sa...

Ja, vilken otrolig tur vi hade med vädret!! Jag vill inte ens tänka på hur det skulle varit om det varit skitväder.

olena sa...

Men vad har du gjort med dina fötter?

Vejbybo sa...

Oj oj, de fötterna ser ut att behöva lite omsorg!! Verkar som om du har haft fullt upp i helgen, du också!

AnnaPanna sa...

Jamen dammet kryper ju in genom skorna på nåt konstigt sätt. Nu är dom duschade och rena och fina som en len babystjärt. :-)

Lars G. Johansson sa...

Det måste iaf vara skönt att veta att du ska till himlen sedan! Dina fötter är härligt smutsiga, inte bara lite utan oerhört mycket! :-)