måndag 26 juli 2010

Avtäckning

Äntligen dags att ta bort stygnen efter 13 dagar. Jag har varit jätteduktig och inte tjuvkikat en enda gång.


Det gjorde inte ont nu heller.


Minsann hade läkaren som sydde mig rätt att det är ett svårläkt ställe. Det glappar. Helt normalt enligt sköterskan som tog stygnen. På buken läker det tydligen snabbare och lättare. Jaha...


Så nu ska jag tejpa i evigheters evighet. Flera månader. Om jag vill att det ska läka ihop ordentligt och bli ett snyggt ärr. Få se om jag orkar.

4 kommentarer:

Bels sa...

Duktigt av dig att inte tjuvkika! På 13 dagar!!! Hade jag aldrig klarat.
Lycka till med det snygga ärret!:)

Vejbybo sa...

Har du lyckats undvika att bada också, trots det fina vädret?

Jag hade då aldrig orkat tejpa för att få ett snyggt ärr på benet. Kämpa på!

Pia sa...

Hej du! Kul det var att ses!

Det där såret ser ut som Stinas när hon rullat sig över en trasig glasflaska och skar upp knät. När stygnen togs bort glipade det "som en fiskmun" och det fick tejpas ett bra tag. Fult ärr blev det också, men vi lyckades nog inte hålla det tejpat i flera månader - det lyckas säkert du! Ha det!

Anonym sa...

Hej! Du får se ärret som ett minne från en för övrigt lyckad Gotlands semester! Tack för trevlig samvaro. Gotland igen nästa sommar!
/Monika