söndag 10 januari 2010

Sådär

Var fast besluten att åka skidor nu när det blivit vinter här nere också. Halleluja. Igår var det för kallt men idag hade jag bestämt mig. Gick dock upp en timme senare än vad jag ställt klockan. Varför hade jag ställt klockan? Jo, för att det så himlans mycket skidor att kolla på TV som jag inte vill missa. Ville absolut inte missa upplösningen av Tour de Ski men fick offra masstarten i damernas skidskytte.

Var hittade jag spåren då? Jo, i Hålehall uppe på Hallandsåsen. Hade snappat upp i tidningen att det fanns skidspår där. Dock inte helt enkelt, man fick börja med att forcera en stenmur och en åker för att komma ut på spåret. Sen gick det bättre förutom att jag hade superdåligt fäste, ett motionspar som var ute på söndagspromenad gjorde samma hastighet som jag. Inte för att det spelar någon roll men hallå. Jag tog mig några minuter att valla om och sen tog jag motionsparet en stund senare i en uppförsbacke. Inte för att det spelar någon roll men...






Lite sladdriga spår och lite skräp i spåren och lite stenar här och där som man fick se upp för. Nja, tror inte jag gör om det här om det inte kommer mer snö. Men det var helt ok och jag fick mig ett pass på nästan en timme. Jag är nöjd.

11 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Du tar dig för saker som att åka skidor! Bra! Det kan du leva på ett tag, tror jag! Nu ska ju kylan sakta försvinna dessutom, eller hur?

Kart-Bosse sa...

Trevligt att du fick till en skidtur! Att åka skidor har du ju alltid gillat. Här i Leksand är det mycket snö men också envist -25°C eller värre så här är skidåkning ingen höjdare just nu. Avundas dina få minusgrader!

olena sa...

Duktigt! Det är klart du skall göra detta igen innan snön försvinner. Ta med dig en träningskompis, finns väl någon som drar lagg även i Ä-holm?

bj sa...

Ser härligt ut. Tyvärr har jag tappat bort mina pjäxor så jag har inte lyckats komma ut trots de fina skidförutsättningarna.

AnnaPanna sa...

Helt rätt olena, klart jag ska få till fler pass när jag har chansen!
Men bj, försvann dom i flytten?
Jag hoppas på lite mildare väder för dig Kart-Bosse.
Och Index, den lär ju försvinna ganska snart för så här kan det ju inte fortsätta här nere. Det måste vara utom all statistik.

Elisabeth sa...

Det var fler i ute spåret ser jag. Kul att du kan åka skidor häromkring. Själv håller jag mig helst innomhus när det är kallt. Jag är nog en mes. Jag kunde valt att vinterbada i söndags. Men gjorde jag det? Nehej! Tror jag e typ allergisk mot kyla.

AnnaPanna sa...

Egentligen är jag också ganska allergisk mot kyla, mår helt klart inte bra av det och håller med dig om det mesta du säger Elisabeth!

Håkan Wiman sa...

God fortsättning! Härligt att det går att åka skidor t.o.m. hos er! Här i Sollentuna är det bra skidväder - kanske lite kallt ibland. Vi (särskilt Sara) har varit ute en hel del - ska ut idag också. Vi åker mest på en golfbana där det finns mycket snö och bra uppkörda spår.

AnnaPanna sa...

God fortsättning Håkan! Ja, det är kul med skidåkning, inser att jag saknat det enormt i några år. Men när man har tillgång till det utnyttjar man det ändå inte särskilt mycket. Kanske har något samband med "gräset är alltid grönare på andra sidan".

Håkan Wiman sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott förresten! Tobbe o jag körde ett ganska hårt pass skidor igår - kul! Gräset får gärna vara grönt på andra sidan, så länge det är täckt av snö här...

AnnaPanna sa...

Tack Håkan!