söndag 7 februari 2010

Nyårsrevyn

eller Engelholmsrevyn som den egentligen heter. Fick en ny chans igår. Jag gav den riktigt bra betyg förra året. Det gör jag inte i år. För det första saknar jag en ung kvinna med stor karaktär och ännu större röst som inte var med i år. Vet inte var hon tagit vägen. Sen tycker jag det var poänglöst och uddlöst och utan budskap. Saknade även en röd tråd. Mitt sällskap och jag tittade på varandra många gånger under föreställningen och undrade vad dom andra skrattade åt. Till slut ville vi bara att det skulle ta slut. Den har ju fått så bra kritik, publikrekord och allt, så jag förstår inte riktigt. Johan har visst inte bloggat om sista föreställningen än så jag undrar lite.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jo, nu har Johan bloggat. Han skriver lite om buset i sista föreställningen, det som vi väntade på. Men det mesta gick nog oss spårlöst förbi, mest interna grejer.
På Johans blogg finns även en enkät där 35% (!!!) har fyllt i att årets revy var det roligaste dom sett. Själv fyllde jag i att jag saknade någon yngre kille i ensemblen (41% hade fyllt i det).
Håller med om att mycket var poänglöst och uddlöst och utan budskap. Även jag saknade en röd tråd och jag saknade även skämt med lokal anknytning. Det saknade jag nog förra året också. I år hade de iallafall ett ganska roligt lokalt skämt - Rögle.

Vejbybo sa...

Vad synd! Jag blir lite förvånad med tanke på att de fått så god kritik.

AnnaPanna sa...

Jag fattar fortfarande ingenting men smaken är ju som baken. Men det är kul för dom att dom är uppskattade av många andra med tanke på all tid dom lägger ner.
Jag fyllde också i att jag saknade någon yngre kille (sorry Johan).