söndag 3 augusti 2008

Kroppkakor

Evas kroppkakor, de godaste på hela Öland.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ujie...kroppkakor. Är det gott? Jag minns kanske att jag har smakat det någon gång. Trodde att det var en ren norrländsk tradition. Men så även på Öland. Jahapp.

Anonym sa...

Det kanske är jättegott, MEN utseendemässigt ser det ut som hudfärgade, deformerade tennisbollar.
Jag har aldrig smakat dessa underverk. Är det kött i?

Anonym sa...

Dom är faktiskt goda! Ja, det är kött i. MEN i ärlighetens namn ska sägas att jag kan äta max en, sen blir jag illamående... för dom är så mäktiga. Vet inte riktigt vad det är för slags degaktigt runt köttet men det är mycket, mycket kompakt.

Anonym sa...

Panna is back in business?

Anonym sa...

Ja, när jag nu smält min enda kroppkaka är jag BACK in business!

Anonym sa...

Hur vet du förresten att Evas kroppkakor är godaste på hela Öland? Stod det på en skylt?

Anonym sa...

Nä, men av de två olika jag smakade var Evas bäst... också var det jättemysigt, stället dom hade, också verkade det jättepopulärt, folk hade beställt i förväg och kom med stora kastruller och hämtade kroppkakor, och minsta portionen var 3 st. Så vi fick ju snacka oss till att vi ville ha en portion med en och en portion med två. dom tyckte nog vi var konstiga. Som inte ville ha tre per pers.