torsdag 28 augusti 2008

Mera växter!

Igår hade jag en plan att köpa två nya växter, en till balkongen och en till vardagsrummet. Kommer inte ens ihåg längre vad det var jag tänkt köpa för jag kom hem med 11 växter och 8 krukor... I och för sig är 6 av dom minisuckulenter och därtill köpte jag 6 minikrukor.


Två gerberor och en cyklamen lyser numera upp tillvaron.


Och balkongen har fått nytillskott med några suckulenter. Jag är inspirerad! Och längtar till nästa säsong.

Nu får vi bara hoppas på lite skönare väder här, en fin höst och lite sol och värme och inte så mycket regn.

6 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

[Suckulentor] är sensuellt både till namn och till hur de känns att klämma på. [Gerberor] trodde jag inte man odlade, utan bara hade som snittblommor i vas?
Du är fantastisk på blommor (och träd), AnnaPanna.
Lycka till med de nya telningarna !

Elisabeth sa...

Jättefint! Jag längtar också till nästa säsong och hoppas på bättre väder nu.
Och Yin, der är suckulentER inte OR. (Om du inte menade på skånska, förstås.)

Lars G. Johansson sa...

Aj, hoppsan! Nä, jag försökte verkligen att imponera med fina ord. Så kan det gå... Fortfarande smarriga ord, båda stavningarna!

olena sa...

Jättefint! Blomtjuten tar aldrig slut! Jag måste erkänna det är samma skaparkänsla i konst som med blommEr (-er; smäländska, solly). man kan förnya sig percis hela tiden. Förtäta, förstärka, men nu måste jag visst åka på jobb. Jättefint! Men berätta, ,vad är en suckulent?

Anonym sa...

Jamen olena, du får gå in på länken och läsa om suckulenter. Kaktusar är suckulenter men alla suckulenter är inte kaktusar. Mm, osv. Suckulenter är feta växter som lagrar vätska mm... finns i tusental och åter tusental.
Jag har aldrig associerat suckulenter som något sensuellt så det var helt nytt för mig. Jaha.

olena sa...

Ok! Jag har läst om suckulenter. Nu vet jag precis vad det är!