söndag 27 april 2008

Anständigt

Medans världens bästa orienterare befann sig i Sigtuna på den statusfyllda 10-mila-budkavlen åkte jag på Silvas tävling på Söderåsen och sprang ännu en gång en öppen bana. Måste tyvärr säga att Söderåsen inte visade sig från sin bästa sida, det var gallrat överallt och det låg massor av skräp på backen. Svårsprunget var det men banan var lagd så att man kunde springa runt ganska mycket. Men man åker ju inte på orientering för att springa stig och väg. I alla fall så lyckades jag ta mig ner till 10 min/km denna gång. Anständigt. På gränsen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra att komma ned i 10 min / km!

Anonym sa...

Bra jobbat! Jag tycker det låter som en bra snittid i skogsterräng? Vad brukade du ha när du var som bäst?

Anonym sa...

Lite drygt 5 i snabblöpt terräng. Sen kunde det ju vara mer i tyngre terräng. Men 10. Aldrig.