måndag 3 december 2007

Stadsbo...

... blir jag snart. 1 mars bär det av med flyttlasset. Villan heter området. Efter många månaders våndande och många lägenhetsbesök har jag äntligen tackat ja.


Planlösning. Kök och sov åt norr, vardagsrum och balkong åt söder.


Nära till det mesta som är viktigt i vardagen.

Jag kommer att sakna min uteplats och jag hoppas att nästa hyresgäst uppskattar mina små planteringar. Gräsmattan kommer jag absolut inte att sakna, den har varit hur dryg som helst att klippa, en seg handjagare på ojämnt gräs. Jag kommer också att sakna min tvättmaskin och torktumlare som ingår i lägenheten, så min första investering i min nya lägenhet tror jag kommer att bli en tvättmaskin.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, vad kul! Fantastiskt skönt blir det med gångavstånd till jobbbet. Du har redan möblerat lägenheten ser jag.

Glöm inte vem som behöver en gräsklippare sedan...

Anonym sa...

Ja, just det! Den är din!

Anonym sa...

Grattis! Det blir hur bra som helst för dig. Du kan ha bilen stående hur mycket som helst. From nu är det cykel och närhet som gäller(?)
Klart bästa lägenheten av alla du fått erbjudande om.
Det blir bra.

Anonym sa...

Grattis nnaa! Nu kan du dricka jättemycket sprit inne i stan!

Anonym sa...

Ja Index, helt rätt! Speciellt efter innebandyn. Så kan man krypa hem längs ett vägrensstreck från centrum... :-)
Och det visade sig idag när jag var på Ängelholmshem och skrev kontrakt att jag ska få nymålat och tapetserat i alla rum. Trevligt.
Ja, nära blir det. Få se om jag klarar att låta bilen stå. Jag har blivit så otroligt bilberoende ända sen jag köpte min första bil. Jag mätte i kartan idag att jag har 360 m till jobbet. Kanske för nära? Men jag ser inte jobbet från lägenheten. Nä, 360 m är för kort för att ta bilen! Jag går.