onsdag 28 april 2010

Organdonation

Har snappat upp både i tidningen och i nyheterna att organdonationen minskat drastiskt i år. Dom har vissa teorier varför det är så. Men är det inte bara okunskap från oss vanliga dödliga? Jag vet att jag hade nåt kort nån gång där jag gick med på organdonation men det är borta. Jag donerar gladeligen mina slitna organ till någon behövande om det skulle vara så att jag kolar vippen, det skulle kännas mycket bra! Så idag tog jag tag i saken och gick in på Donationsrådets hemsida och anmälde att jag är villig.

2 kommentarer:

Pia sa...

Bra =)

Jag har också anmält mig till Donationsregistret för några år sedan. Känns bra och viktigt och taskigt om min familj ska behöva gissa sig till vad jag ville om det skulle bli aktuellt!

Ha det bra!

Belsebuba sa...

Nu har jag också anmält mig. Hade också ett kort i plånboken, men vart tog det vägen? Bra med ett sånt register.