tisdag 29 juli 2008

Stockrosor

Hälsade på min far sö-må och skulle hjälpa honom med datorn. Som han inte har något som helst tålamod med eller ro att ens sitta och lyssna i två minuter. Han var nära att slänga datorn, som han haft i några månader, för han tyckte att ingenting funkade längre. Men som det ofta är i såna här fall (har jobbat med datasupport i många år) är det nästan alltid användarfel. Också i detta fallet. Han hade gjort rätt men inte fattat att han gjort rätt och blivit nästan galen. Det handlade om att bifoga en bild när man skickar mail...
Hur som helst har dom fantastiska stockrosor där dom bor som jag måste ta kort på och visa.




Sen åkte jag på att beskära deras äppelträd också. Surprise!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina blommor! Och med nybeskurna äppelträd måste det ju vara hur fint som helst nu i trädgården.

Anonym sa...

Haha, ja så är det väl när man är trädgårdsproffs. Och datasupportproffs.

Jättefina stockrosor. Det skulle det tydligen finnas gott om på Gotland också. Fast det la jag inte märke till. Det var så mycket annat som pockade på uppmärksamheten. Nästa gång lägger jag kanske märke till dom. När faschinationen över "die mauer" har lagt sig lite.

Anonym sa...

Jag la inte heller märke till stockrosor på Gotland. Däremot finns det ju vanliga rosor i drivor. Die Mauer for ever! Fast jag tror att det egentligen är das Mauer...