onsdag 23 juli 2008

Ny vindruta eller vad hände?

Äntligen skulle jag byta vindruta på bilen. Har haft ett antal stenskott och två sprickor länge länge och nu har den ena sprickan börjat vandra, så det var dags. Det tog bara 20 minuter att byta och bilen såg ut som ny. Nice! Hade tänkt ta en bild och göra en blogg (nu ser jag klart) om det MEN när jag skulle köra hem upptäckte jag att växelspaken var alldeles för långt mot höger jämfört med normalt. Och det gick inte att lägga i backen. Gick tillbaks till vindrutebytaren och sa att det hänt nåt med växelspaken under bytet. Han fattade lika lite som jag men trodde mig naturligtvis att bilen inte var sådan när jag kom. Så nu är jag av med bilen och både vindrutebytaren och jag hoppas att det är något enkelt fel som lätt kan fixas. Som han naturligtvis tar ansvar för att det blir fixat. Jaja, är det inte det ena så det det andra... hoppande växellådor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dom har naturligtvis varit emot växelspaken och fördärvat något. Men hur bevisar man det? Hoppas dom tar sitt ansvar och rättar till detta snabbt och kostnadsfritt. I annat fall ska du ta ett snack med vår konsumentvägledare på kommunen. (det brukar jag göra)

Anonym sa...

Oj, vad jobbigt! Låt oss veta hur det gick.

Anonym sa...

Det visade sig vara en förslitningsskada, en stång med två fästen under växellådan, fästena var helt utslitna och hade gett sig. Jag fick betala eftersom det var en förslitningsskada som kunde hänt när som helst, dock endast 1200 kr. Jag tänker så här, tänk om det hänt när jag var ute och körde, vågar inte köra vidare, måste beställa bärgning (hur mycket kostar inte det?), sen fixa nån som lagar. Mycket mer krångel än som det nu blev. Tur i oturen! :-)

Anonym sa...

Jag är jätteglad att både du och växelspaken sitter på rätt plats. Tänk om det hänt ute på motorvägen i 130 km/h? Mycket bättre så som hände nu.

Anonym sa...

Precis - tur i oturen!