tisdag 6 maj 2014

Långhelg i Bohult

Vackraste löjtnantshjärtan mötte mig när jag kom i onsdags kväll.


Helgens viktigaste mission var att plantera stockrosor som vuxit så att jag inte kunde ha dem hemma längre. Lite nattfrost i några nätter när de stod ute men det klarade de bra.


Verkar väldigt tåliga så jag hoppas det går bra. De ska ge en fin inramning till uteplatsen är det tänkt. 


Vackraste vedbacken.


Veden blev färdigklyvd så nu har vi flyttat klyven och transportören till grannens bås.


Han har 30 kubikmeter att kapa och klyva... men han är hantverkare och stark som en oxe så det går nog bra.



5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Oj, vad fint du gör det! Löjtnatshjärta måste jag givetvis också ha om jag ev. ska ha trädgård någongång.

Lena sa...

Inget varsel om ny blogg!
Det ser rent och fint ut i Bohult.
Och stockrosorna kommer säkert bli praktfulla. Fast jag fortfarande inte vet hur de ser ut.

AnnaPanna sa...

Nä, jag tyckte den var tråkig och den var för mig men ni hittade ju den ändå :-) Menar du att du inte vet hur stockrosor ser ut generellt eller just dessa som jag har fått?

Lena sa...

Jag menar generellt. Vet faktiskt inte men skall googla nu.

Elisabeth sa...

Testar, kan inte göra kommentarer på andra blogger