onsdag 19 mars 2014

Knappt fyra veckor

Sedan jag sådde.

9 lådor från början har blivit 17 i och med uppskolning.


Vallmon (errata; orientalisk, inte engelsk) är kämpig. Den är så tät så tät. Var ändå försiktig när jag hade på fröerna men det måste vara 100 % grobarhet på dessa frön. Har försökt gallra den både med pincett och nagelsax.

Stockrosen börjar kötta på sig. Den har hittills fått två omskolningar.

Aklejan blev inte alls lika tät som vallmon och kunde ganska lätt skolas upp idag.

Omskolning

4 kommentarer:

Lena sa...

Så spännane! Vallmon växer ju som krasse eller värre...
Visste inte att det heter skola och omskola. Jag tycker du skall skola upp flest möjligt, med risk för att ditt vardagsrum blir trångt i maj. Men tänk när de sätts ut, det kan bli underbart!

Elisabeth sa...

Haha, gallrat med både pincett och nagelsax! Fast det måste väl till.
Oj, vad det växer, när är det dax att sätta ut?
Jag har inte hittat mina fröer ännu i flyttröran. Jag kanske rensade bort och slängde dom inför flytten. Hursomhelst så har jag ett miniväxthus och jag kommer att plantera kardemumma vid tillfälle. Fortsättning följer...

Lena sa...

Kardemumma?
Jag väntar spänt på fortsättning.

AnnaPanna sa...

Kardemumma? Jag väntar också spänt.
Ja, när är det dags att plantera ut dom? Det tänkte jag nog inte riktigt på när jag sådde alla fröer. Någon gång i maj kanske. Tidigast. Herregud, så dum jag är. Detta kanske växer 10 gånger innan det är dags att plantera ut. Jag bor inte längre i en lägenhet utan i ett växthus.