måndag 24 februari 2014

Förkultivering

Ännu ett experiment. Man får testa, det är det man lär sig på. Nu när det känns som om det finns hopp om livet igen kom jag på att jag har en massa perenna fröer insamlade och fådda under förra året.

 Billiga matlådor får agera drivbänkar. Stockros (från moster Lillemor), engelsk vallmo (från syster Lena), akleja och lupin från Bohult.

Eftersom perenna fröer kan vara sega att få igång måste det luftas ibland (tror jag, kanske ska de inte vara täckta över huvud taget? Som sagt, experiment) så att jorden inte ruttnar innan de börjar växa. Om det blir något av något av det här så säger jag fortsättning följer.
Ja, det finns något litet hopp om livet igen. Snart mars. Våren är meteorologiskt här.

3 kommentarer:

Bels sa...

Trevligt! Ska följa utvecklingen på dessa. Nu blev jag också lite sugen. Framför allt på den blå vallmon jag kidnappade på sofiero. Ska se vad jag hittar när jag packar upp. Var köpte du de billiga matlådorna?

Olle sa...

Det ska bli trevligt att se när alla växt till sig och är tre decmeter höga. Fortfarande i ditt vardagsrum!

AnnaPanna sa...

Matlådorna köpta på coop i fempack. Jag var med när du snodde vallmon på Sofiero, tycker du ska testa att så den. Jaja Lena inser den mycket fina lätta ironin i det du säger, jag vet. Du har varit med om det själv. Men visst är det trevligt. Mycket.