tisdag 21 augusti 2012

Två små smycken

Tack Eli för att du nämnde gångjärn, det enda jag tänkte var handtag, men självklart gångjärn också.


Nu kommer det aldrig mer vara obehagligt att gå och slänga kompost.

Det här brunnshuset har jag kikat på och funderat på då och då och idag slog jag till. Tyvärr bodde det 2 miljoner myror i huset, ja, dom är inte döda, förhoppningsvis etablerar dom sig någon annanstans.

Den gamla fina, snillrikt konstruerade hästkärran var jag tvungen att slakta till slut. Ingen ville ha den och inte vi heller. Åkte till tippen, nä vi tar inte däck. Nähä. Åkte till däckfirma, nä de där däcken får vi aldrig av. Bränn den. Nämen, det var ju det jag inte ville, bränna gummidäck. Jaja, då blev det en brasa, satan vad det luktade illa.

Så detta är småprojekt mellan hantlangning till pappa och nya entrén. Gipsskivor uppe på en eftermiddag och en förmiddag. Nu är golvisolering på gång och i morgon lägger vi golv. Sen lister och foder. Det går fortare än vi trodde. Sen får Janne målare göra resten. Spackla och måla. Det ska man inte göra själv när det finns fulländade proffs. Och när det absolut inte är det roligaste man kan tänka sig att göra :-)

3 kommentarer:

Eli sa...

Har du målat om de små husen också? Minns inte att de var så röda!
Fint! Fina handtag!

AnnaPanna sa...

Jo, jag har målat dem. Pappa hjälpte mig hitta lämplig grenklyka av björk men jag täljde till den sen. Jättekul.

Olena sa...

Ojojoj så mycket som hinner hända på en enda vecka (när jag inte varit på internet). Det ser jättefint ut!