söndag 18 september 2011

En trappa växer fram

Ännu en helg i Bohult. Mission var att bygga en trappa i slänten längs nya tomtgränsen. Hade ingen aning om hur den skulle komma till men en kollega tipsade mig att man kan lägga ekplankor som stöd för trappstegen. Uppsnappat. Kom till Bohult. Pappa, har vi några ekplankor? Som jag har stört mig på att han aldrig kan slänga nåt, men nu blev jag lycklig att det fanns två feta, långa, fina ekplankor sparade... tack pappa.


Syftning.


Hur breda ska dom vara?


Lite trevande början.


Trappformeln behöver man inte bry sig om. Jag följer naturen.




Halvvägs uppför slänten.






Första kryddan planterad längs trappan, vi har tänkt att ha kryddplantering längs den. Den första blev Rosmarin.

2 kommentarer:

Bels sa...

Bra jobbat, ser ju jättebra ut!

AnnaPanna sa...

Tack, bels!