fredag 26 mars 2010

En smygare

Den har kommit smygande, helt klart. Efter denna kalla vinter. Helt plötsligt. Man är aldrig beredd. Det har gått så konstant hela tiden. Först var det konstant kallt, minusgrader hela tiden, i drygt två månader, och snö. Sen har det gått längs en konstant kurva så man märker inte riktigt. Idag när jag kom hem från jobbet visade termometern på 15 plus. Och snön är helt klart borta. Än är det grått och dött efter vintern men helt plötsligt kommer det att explodera. Då ska jag vara beredd.

5 kommentarer:

olena sa...

Tom i Sthm var det +8 grader när jag reste hem från jobb i kväll. Alltså något händer, och det är inte för sent. Aldrig för sent med en ny vår.

bels sa...

Så skönt, så skönt. Fast idag tänkte jag gå ut och fota vårtecken. Osså regnar det!! Fast det är väl också ett vårtecken.

AnnaPanna sa...

Jag vet! Jag var sugen ut och jogga idag men det blev inställt pga dåligt väder. Har iaf sått frö idag som jag hoppas tar sig och ska pryda min balkong i sommar.

Vejbybo sa...

Härlig header!! Antar förstås att inte bilden är tagen i år?

annapanna sa...

Njae, bilden är inte ens tagen av mig... men snart blir den verklighet!